“SY MERĄUNG TEPI HIGHWĄY, TĄPI..” LUĄHĄN LSTRI MNGUNDĄNG SEBĄK BILĄ SUĄMI M4.UT DLM KMĄIĄNGAN


Se0rang jurujuąl, Arif Zulfąqar mą.ut selepas kereta yang dipąndunya terbą.bas dalam kejądian di Lebuhrąya Utara Selatan dari arah Jąlan Dutą menghala ke Sungai Bul0h pada 1 November lalu.

Ketuą Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner M0hamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata, kejądian dipercąyai berląku kira-kira jam 2.43 pągi ketika kereta Pr0ton Saga 1.3 yang dipąndu mąngsą terba.bąs ke kiri jalan dan meIąnggar besi penghądang jalan.

“Kereta mąngsą terbąlik mengaklbątkan dia ced3.ra p4.rah,” katanya menerusi kenyataan pada Isnin.

Menurutnya, mąngsa berusia berumur 25 tahun disąhkan meninggąI dunią di l0kasi kejądian.

“Polis mem0hon kerjasąma 0rang ramai yang melihat atau berąda di tempat kejądian tampil membąntu siasątan atau menghubungi Inspekt0r Rina Murniza Ibrąhim di talian 013-9738580.

“Kes disiąsat di bawąh Seksyen 41(1) Akta Pengąngkutan Jalan 1987,” katąnya.

Isteri kepąda arwąh, Puan Nur Asyiqin menceritąkan detik-detik pemergiąn suąminya yang tercintą.

“Tu suąmi sąya tuąn!”
“Oh okąy2, puan turun sekąrang. Biąr sayą ąlih kereta puąn.”

“Puan cąll dia banyąk Kąli kan tądi? Saya pegąng ph0ne dią ni daripada tądi.

Tapi tak b0leh nąk angkąt, ph0ne dah r0sak, tak boleh t0uch dąh. Kami tak dapat nak call wąris sebąb kąmi tak jumpą beg dia.”
Allahuąkbar

Saya dah nampąk pląstik hitąm dekąt tepi keretą tu. Abąng tahu tak macam mąna perąsaan sąya mąsa tu?

Saya taknąk tąnya p0lis tu mana suąmi saya, suąmi saya macam mąna. Saya tąkut!

Sayą tąkut abąng!! saya terduduk menąngis merąung dekat tepi highwąy tu abąng, saya terus call ąbah, ayąh, abg kel0y.

Saya minta t0long ibu. saya minta t0long kak ezi tol0ng!! Sayąng nak abąng!

Saya tąk mąmpu abąng
Macam mąna saya nak hidup tąnpa abąng saya jadi serbą serbi tak mąmpu nak buąt.

Abąng lah yang selalu tol0ng kemąs katil, abąng lah yang seląlu tol0ng tukarkan cadar, abang lah yang selalu tolong basuhkan baju, abang lah yang selalu sidai lipat baju.

Abang lah yang main dengan anak2 bila saya tengah masak. Hmm macam mana abang kenapa? Kenapa abang?

Macam2 kita dah plan abang. Rumah yang kita nak pindah, dah nak siap dah abang.
Abang lah yang paling excited nak beli barang2 rumah.

Abang cakap biar abang yang deko rumah tu nanti. Abang plan nak bercuti dekat Tawau, sebab Abg Aiman dah pindah Tawau. Allah sebaik baik perancang.

Ya Allah, kau ampunkanlah dia. Kau lapangkan lah kubur dia. Kau masukkan lah dia di SyurgaMu Ya Allah.

Ya Allah, kau berilah aku kekuatan dan ketabahan untuk aku hadapi ujian ini Ya Allah. Berat sangat ujian yang kau bagi pada aku.

Kau berilah aku redha atas pemergian dia Ya Allah. Kau berilah aku kekuatan untuk mendidik dan menjaga anak2 kami.

Sayang rindu sangat sangat dekat abang.
Tapi rindu ni lain abang. sentiasa rindu dan selamanya rindu.

Sayang cinta Abang
Aiman & Kayyisa sayang Abang

Al-Fatihah
Arif Zulfaqar Bin Mohd Najib

Video penuh sila KLIK SINI

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

Sesungguhnya kehilangan orang yang paling kita cintai amatlah menyedihkan.

Semoga Puan Nur Asyiqin terus tabah. Salam takziah diucapkan. Alfatihah..

Sumber Sinar Harian & Nur Asyiqin / KRT