Dulu Suami Gaji Besar Skrg Gaji RM1k, Kini Isteri Tak Boleh Tengok Rasa Mnyampah


Dulu Suami Gaji Besar Skrg Gaji RM1k, Kini Isteri Tak Boleh Tengok Rasa Mnyampah

Assalamualaikum wrga2 krt smua. Sy nk mntak pandangan kakak2 abg2 dlm ni. Salah ke perbuatan sya kpda husband sya, smnjak ekonomi kluarga sya bermasalah sya jd ala kadar je layan husband sya. Sya skrg sllu bgduh dgn husband tiap mnggu mst bgduh. Nafkah dia bg skit sgt 200 sbln. Foto sekadar hiasan.

Sya sllu tak msak, kdg husband sya blik keje lwt mlm dia msak sndri. Mcm ni husband sya dlu keje gaji masyuk jgak la 4.5k sbln.

Lpas pkp hari tu husband sya di buang keje. Skrg keje kilang kicap gaji kcik sgt 1400, nk lbih kna ot.

Tiap mlm husband sya blik kol 910 sbb nk cri duit lbih. Rumah sewa mhal dkt kota raya, pngasuh ank Lagi bnyar. Aku keje jgk tp 5 hari smggu.

Msalah skrg pttkah aku layan husband aku mcm tu. Sblom ni husband kau mntak nk mnja trus aku layan.

Skrg ssh sgt aku nk layan. Tgok muka dia aku jd angin. Tah npe la mcm ni. Aku sllu update sttus wsap, luah prasaan yg aku dh bosan dgn dia.

Salahkn aku. Aku mcm tak percaya ape aku buat. Klau ikut kn husband aku ni bgslaa jgk.

Keje rumah smua dia buat, basuh baju, mndi dan cebok ank smua dia buat. Kmas rumah dia buat, tp aku tak trima msa dia susah skrg.

Aku nk husband aku mcm dlu, smua dia support. Skrg aku trpaksa support dia, mcm tak kena wife tlg husband kn. Jgn kecam ye. Skdar brtnya

Ini antara reaksi netizen.

Fadilah. Subhanallah layan lh suami sebaik2 nya tt, jgn terima dia waktu senang saje, kita sbg isteri kena saling bertolak ansur baru aman rumah tangga,

Suami saya xdpt gaji spnjg pkp alhamdulillah saya bergaji segala perbelanjaan saya yg tanggung tapi xde plk terpk dlm hati n pemikiran ni nak berubah hati sbbnya ini ujian Allah utk kita sbg isteri, susah senang sama2 tt Bersyukur seadanya dia suami yg baik.

Syahirah. bersyukur la weh.. sekurang2 laki ko bukan jadi biawak hidup merenung nasib kena buang kerja pastu main game kaki lepak sampai takbalik rumah dan taksalah kan ko 100% walau pun dia salah..

Dan dia takcakap yang tengok muka ko pun takhilang stress dia.. bersyukur la sekurang2 dia tetap berusaha untuk mencari rezeki korang anak beranak.

Sumber: infomanfaat