Saya tak akan maafkan suspek, ” Suami m4ut bergelut dengan pencuri buah sawitnya ”

 


Isteri kepada seorang lelaki yang men1nggal dunia selepas terlibat dalam perg4duhan di Kampung Parit Tok Angah, Tanjung Piandang di sini petang semalam kesal dengan kejadian yang menimpa arw4h suaminya.

Sarimah Ahmad, 51, yang suaminya rebah dan men1nggal dunia selepas terlibat perg4duhan dengan seorang lelaki yang dikenalnya berkata, dia mahukan keadilan terhadap kem4tian suaminya, Mahadzeb Salleh, 47.

Menurutnya, dia tidak menyangka pergaduhan antara suaminya dengan seorang lelaki yang juga penduduk kampung itu berakhir dengan kem4tian.

Sarimah berkata, arwah pernah bercerita mengenai tindakan suspek yang sering mencuri kelapa sawit milik keluarganya,Banyak kali suspek berbuat demikian dan sudah banyak kali juga arwah menegur dan menasihatinya.

Namun semalam arwah terserempak suspek di tengah jalan dan berlaku pergelutan,Sebaik mendapat perkhabaran itu saya dan anak terus ke lokasi yang tak jauh dari rumah namun didapati arwah suami sudah rebah dan tidak sedarkan diri.

Saya tidak akan memaafkan lelaki tersebut sampai bila-bila dan saya mahukan keadilan. Saya berharap agar pihak berkuasa mengenakan hukuman setimpal terhadap suspek,katanya ketika ditemui pemberita selepas diziarahi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Kurau, Datuk Abdul Yunus Jamahri di kediamannya di Parit Tok Ngah di sini hari ini.

Sarimah yang merupakan orang kurang upaya (OKU) pendengaran berkata, sebaik sahaja mendapat tahu tentang mengenai kejadian yang melibatkan suaminya daripada penduduk, dia segera ke lokasi kejadian.

Semasa saya sampai, saya melihat arw4h suami terbaring tidak sedarkan diri berhampiran motosikalnya. Saya dekati suami dan mendapati beliau tidak lagi bernafas, ini membuatkan hati saya luluh, katanya.

Sementara itu, ibu Mahadzeb, Habsah Mahad, 70, berkata, dia tidak menyangka anak kedua daripada lima beradik itu meninggal dunia selepas perg4duhan itu.

Saya mahu keadilan jika orang itu penyebab kem4tiannya, katanya,Arw4h meninggalkan seorang balu dan dua anak iaitu Nur Izzati 15 dan Mohamad Irfan, 18 yang masih bersekolah.

Sementara itu, jen4zah m4ngsa akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Parit Tok Ngah Atas di sini hari ini.

Dalam kejadian pada kira-kira pukul 5 petang semalam, m4ngsa men1nggal dunia selepas terlibat dalam perg4duhan dengan seorang leĺaki yang dikenalinya.

Berikutan itu, polis menahan reman suspek selama tujuh hari mulai hari ini hingga 31 Oktober ini. Al fatihah.